تماس بگیرید

توضیحات

تاریخ درج قیمت : ۷ آذر ۱۴۰۲
نوع ارائه کننده : تولید کننده
واحد کالا : متر مربع
محل فعالیت : مشهد

سنگ آجری چیست؟ این نوع سنگ چه کاربردی دارد؟ قیمت آن در بازار کشور چگونه تعیین می شود و برای خرید آن از چه راه هایی باید اقدام کرد؟
استفاده از اجر در ساختمان سازی در ایران از گذشته رایج بوده و امروزه نیز استفاده از آجر همچنان انجام می گیرد. غالبا برای ساختمان ها نمایی در نظر گرفته نمی شد. اجر خود به تنهایی نمای خاصی به ساختمان می بخشید که مورد پسند افراد بسیاری بود و همین علاقه سبب شد تا نماهایی به شکل آجر تولید شود.

انتخاب نما برای هر ساختمان یک امر سلیقه ای است و افراد بر اساس خواست خود تصمیم می گیرند که از چه نوع مصالحی برای ساخت نما استفاده کنند. در گذشته کمتر در ساختمان سازی کسی به فکر نما بود. نما اجری به عنوان یک نمای نوستالژیک به حساب می آید و افراد بسیاری هستند که تمایل دارند تا نمای ساختمان آن ها به همان شکل آجری باشد.
اما رها کردن ساختمان با همان آجر معایب بسیاری دارد که سبب می شود تا از این کار خودداری شود. آجر در برابر شرایظ جوی مقاومت ندارد و به سبب این امر در طی سال ها خرد شده و به ساختمان آسیب می رسد. شرکت های ارائه دهنده محصولات ساختمانی با استفاده از سنگ توانسته اند نماهایی مشابه با آجر تولید نموده و در بازار کشور عرضه نمایند.
در این حالت هم ظاهر مورد علاقه افراد در نمای ساختمان ها ایجاد شده و هم به دلیل مقاومت بالا و دوام سنگ، سلامت ساختمان تضمین شده و در طولانی مدت آسیبی به آن وارد نمی شود.

همان گونه که بیان شده سنگ آجر به نوعی نمای ساختمان گفته می شود که با سنگ و به صورت آجر تولید می شود. برای تولید آن از سنگ های مختلفی می شود استفاده کرد که بستگی به نظر شرکت سازنده و صاحبان پروژه ها دارد. در تولید آجر سنگی عملیات دگرگونی بر روی سنگ انجام نمی شود و سنگ همان حالت طبیعی خود را دارد. تنها کار انجام شده برش سنگ در ابعاد کوچک می باشد.
در تولید این محصول از سنگ هایی که در ذیل به آن ها اشاره می شود استفاده می گردد:
مرمریت
تراورتن
لایمسون
سنگ هایی که به آن ها اشاره شد به عنوان سنگ هایی مقاوم در بازار سنگ شناخته می شوند که این مقاومت و استحکام در برابر شرایط جوبی و مواد شیمیایی و قلیایی است. بر اساس محل ساختمان و با بررسی شرایط خریداران سنگ می توانند از میان این سنگ ها برای نمای ساختمان خود انتخاب نمایند. سنگ آجری در برابر آجر معمولی مزیت مقاومت بالا را دارد و می توان به راحتی تعمیرات را در صورت شکستگی و خرد شدن سنگ انجام داد.

از انواع سنگ آجرهایی که در کشور تولید می شود می توان بسته به نوع معماری ساختمان در بخش های داخلی و یا خارجی استفاده نمود. استحکام و مقاومت بالا سنگ در برابر تغییرات دما، مواد شیمیایی و قلیایی و همچنین فشار و ضربه آن را به یکی از مصالح ایده آل در ساختما سازی تبدیل کرده است.

لطفا به موارد زیر توجه فرمایید:
  1. علیرغم تلاش شبانه روزی همکاران ما در جهت بروز بودن قیمت ها، با توجه به تغییرات مداوم در قیمت ارز و محصولات، خواهشمند است برای تایید قیمت با ارائه کننده قیمت تماس بگیرید.
  2. لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، اطمینان حاصل نمایید.
  3. قیمت های ارائه شده در این سایت بر اساس اعلام تولید کنندگان و تامین کنندگان می باشد.
  4. ممکن است کالای مورد نظر شما بر اساس نوع تولید کننده و تامین کننده، در سایت با چند قیمت مختلف در دسترس باشد.
  5. قبل از خرید به صورت کامل محصولات مشابه را بررسی نمایید.
پشتیبانی واتساپ ساختمانچی
ارسال با واتساپ